lördag 13 mars 2010

skoter....

Idag har vi varit ut med skotrarna. Jag syrran, sofi och Johan. Jag hade pappas lynx och syrran widetracken. -7 grader och sol. Syrran välte med skotern på väg från konsum. Tror inte hon själv fatta vad som hände. Sen åkte vi å tanka på shell (bilisten) oc sen drog vi till ormstugan. Första gången som jag va där. Jättemysigt vi grilla korv och käka godis (det e ju lör) vi va väl där nästan 3 timmar tror jag. På väg hem så bromsa syrran för hon vart osäker på vilken väg vi skulle ta och sen bromsa johan rätt tvärt och sofi hade solen och snörök i ansiktet så hon såg inte att dom bromsa utan pang in i Johans skoter och johan in i syrrans. Syrrans ena baklyse gick sönder desto värre blev det för sofi stackaren. lite krokig men det går nog att fixa. jag höll avstånd till som andra så jag hann bromsa och tur va väl det annars hade jag fått sätta mig på första bästa plan hem om jag hade krockat med pappas nya skoter=) Men jag klarade mig.
Jätte skönt med semester saknar Jonny förstås men kul å va här. Hoppas på fler skoter turer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar